Przez ponad 24 lata praktyki jako interim menager i doradca konsultant, spotkałem się z całym szeregiem pytań, niekiedy też mylnych oczekiwań i wyobrażeń na temat tego, jaką usługę kupuje klient, zatrudniając konsultanta-eksperta. Poniżej, stosując formułę: pytanie - odpowiedź, postaram się przedstawić własny pogląd na niektóre zagadnienia. Przynajmniej na te, które wydały mi się najistotniejsze.

Dlaczego warto rozważyć możliwość skorzystania z usługi konsultacyjno-eksperckiej?

Kiedy usługa może być przydatna?

Jaki może być zakres współpracy?

Czy znajomość branży ma znaczenie?

Czy wielkość firmy ma znaczenie?

Czy ta usługa jest droga?

Jakie są zagrożenia; błędy i przyczyny niepowodzeń?

Czy warto współpracować przy danym projekcie z więcej niż jedną firmą konsultacyjno-ekspercką?

Co, jeśli nie jestem zadowolony z usługi - reklamacje?

 

 

 

Nie zamierzam myśleć za managerów,
ale sprawi mi przyjemność myślenie razem z nimi.
Jerzy Fiuk